Jeśli interesujesz się nowoczesnymi formami pracy, podróżami, rozwojem osobistym i chcesz żyć nieco inaczej niż większość, ten temat jest dla Ciebie.
Nieodłączną korzyścią płynącą ze współpracy z firmami członkowskimi w modelu sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego są tzw. wyjazdy incentive. Organizowane i opłacane przez firmy są niesamowitą okazją do przeżycia fascynującej przygody, rozwoju osobistego i poznania liderów z innych krajów.
Dla wielu to ogromna motywacja by działać w branży, bo nagroda to nie tylko jednorazowy wyjazd, ale de facto spełnienie marzeń, które często niedostępne są dla osób pracujących na etacie w korporacji.
Chcesz dowiedzieć się na czym polegają incentive travel? Dla kogo są organizowane i jak się na nie zakwalifikować? Czytaj dalej!
Czemu służą wyjazdy incentive
Być może spotkałaś/eś się wcześniej z określeniem „wyjazd integracyjny” i zastanawiasz się czy wyjazdy „incentive” to to samo.
Krótka odpowiedź brzmi „nie”. Incentive to w języku angielskim „zachęta” i ma na celu motywowanie uczestników do podejmowania wyzwań i osiągania nowych celów.
Wyjazdy integracyjne mają za zadanie budowanie zespołów i zwiększanie ich zaangażowania w nadchodzące działania firmowe. Wyjazdy incentive idą dalej. To swoista nagroda za już włożony wysiłek w realizację celów i uhonorowanie najlepszych jednostek czy zespołów.
Ta forma doceniania i motywacji jest często stosowana w firmach sprzedażowych, w tym właśnie w network marketingu, gdzie sprzedaż indywidualna i zespołowa są podstawą budowania obrotu i zdobywania kolejnych poziomów wynagrodzenia.
W skrócie, wyjazdy incentive służą:
- docenieniu zaangażowania wybitnych jednostek współpracujących z organizacją,
- budowaniu lojalności do firmy,
- wzmacniania zespołu poprzez wspólne cele,
- wymianie inspiracji podczas międzynarodowych spotkań w gronie najlepszych.
Wyjazdy incentive – na czym polegają
Incentive travel to zorganizowane podróże – często zagraniczne, do luksusowych hoteli i wyjątkowych miejsc. Ich program jest starannie zaplanowany, często nawet na wiele miesięcy do przodu. Oferowane są dla osób, które spełniają kryteria ustalone przez firmy.
Szczegóły wyjazdu są zawsze ogłaszane przez firmę w jej strukturach wraz z warunkami, jakie należy spełnić, by zakwalifikować się na wyjazd.
Kryteria nastawione są głównie na realizację wyników, a te dotyczą zwykle wszystkich lub niektórych z poniższych pozycji:
Kryterium | Jak wygląda | Po co |
---|---|---|
Obrót sprzedaży | Minimalna wartość sprzedaży w określonym okresie (miesiąc, kwartał, rok) | Motywacja do aktywnej pracy sprzedażowej |
Rekrutacje | Pozyskanie określonej liczby nowych współpracowników | Budowa zespołu i stabilnego rozwoju |
Poziom awansu | Osiągnięcie konkretnego szczebla w strukturze MLM | Promocja awansów i liderów |
Dodatkowo, wiele firm weryfikuje jakość wyników, np. stabilność sprzedaży czy rotację struktury.
Osobom, którym uda się w ciagu roku bądź kilku miesięcy osiągnąć wyznaczone cele, firma gwarantuje udział w wydarzeniu, opłacając:
- przelot i zakwaterowanie w luksusowym hotelu,
- spotkania z liderami
- ciekawe szkolenia na miejscu
- atrakcje integracyjne – kolacje, zabawy, zwiedzanie.
Dlaczego wyjazdy incentive są tak ważne w network marketingu?
W network marketingu (MLM) sukces zależy od motywacji wewnętrznej oraz takich umiejętności jak samodzielność, inicjatywa i budowanie relacji. Na pozycje liderskie docierają więc osoby szczególnie kompetentne, które potrafią działać strategicznie i wykorzystywać zarówno miękkie, jak i twarde skile.
To te osoby firmy chcą motywować i zatrzymać w organizacji na dłużej.
Nie od dziś wiadomo też, że nagrody w formie przeżyć działają znacznie skuteczniej niż premia pieniężna czy benefity rzeczowe. To doświadczenia, które zostają na zawsze dostarczając emocjonalnych i osobistych wrażeń. Dlatego firmy stawiają na wspólne pobyty i możliwość wymiany między liderami.
Szczególnie wyjątkowe w takich spotkaniach motywacyjnych jest międzynarodowy kontekst tych spotkań.
Kwalifikacje na takie pobyty często ogłaszane są na cały region, a nawet na cały świat. To wielki prestiż znaleźć się w gronie najlepszych z najlepszych. A czas spędzony na miejscu z ludźmi o podobnych ambicjach i osiągnięciach dostarcza wyjątkowych inspiracji.
Incentive travel to także dostęp do mentoringu i wiedzy, którą dzielą się z uczestnikami specjalnie zaproszeni goście.
Bywa, że dla wielu młodych początkujących liderów to także pierwsza możliwość zobaczenia odległych wyjątkowych zakątków świata i spędzenia czasu w naprawdę luksusowych warunkach.
Wybrane programy naszych firm – poczuj, jak „smakują” marzenia
Firmy członkowskie PSSB nie szczędzą na programach motywacyjnych, co roku oferując swoim najlepszym partnerom naprawdę niezapomniane wrażenia.
Przykładowo, już w sierpniu br. Oriflame zabiera swoich top partnerów osiągających najlepsze wyniki sprzedażowe na konferencję Oriflame Gold Conference 2025 do Lizbony – miasta pełnego kolorów, kultury i inspiracji.
Firma przewidziała w programie:
- Motywacyjne sesje i panele z udziałem najlepszych liderów,
- Galę z wyróżnieniami dla top liderów, którzy zakwalifikowali się do udziału.
- Networking w pięknym stylu w międzynarodowym towarzystwie.
Zobacz, jak wygląda udział w takim prestiżowym wydarzeniu:
Liderzy Forever Living Products będą natomiast mieli okazję zaznać klimaty Południowej Afryki podczas EMR26 – Eagle Manager’s Retreat w luksusowym Sun City – ekskluzywnym, światowej klasy kurorcie z pełnym zapleczem hotelowym i rozrywkowym. To elitarne wydarzenie dla najbardziej efektywnych osób na poziomie Eagle Managers – tych partnerów biznesowych, którzy osiągnęli bardzo wysokie wyniki sprzedaży i rozwoju struktury.
W programie pod hasłem przewodnim „Together”: szkolenia, spotkania motywacyjne, warsztaty, networking, integracja, oraz wielkie celebrowanie sukcesów.
Taki wyjazd to także możliwość poznania unikalnej kultury oraz fauny i flory Republiki Południowej Afryki.
Wskazówki – jak zwiększyć swoje szanse?
Aby zwiększyć swoje szanse na zakwalifikowanie się na prestiżowy wyjazd incentive, kluczowe jest konsekwentne planowanie i systematyczna realizacja celów. Przede wszystkim warto na bieżąco monitorować swoje wyniki sprzedażowe i rekrutacyjne, dostosowując je do kryteriów danego programu. Regularna aktywność – udział w szkoleniach, rozwój zespołu, budowanie własnej marki – wzmacnia Twoją pozycję w strukturze i pokazuje zaangażowanie. Równie istotne jest uczestniczenie w wewnętrznych kampaniach motywacyjnych firmy oraz kontakt z mentorem lub liderem, który pomoże wyznaczyć realne cele i wspierać Cię na każdym etapie.
W skrócie:
- Dowiedz się: Zapytaj swojego sponsora lub firmę, jakie są kluczowe wskaźniki (KPIs).
- Planuj aktywnie: Ustal cele sprzedażowe i rekrutacyjne – niech będą
- Utrzymaj tempo: Realizuj cele w równych odstępach czasu, unikając sezonowych skokó
- Inwestuj w rozwój: Udział w szkoleniach często jest wymogiem lub atutem.
- Monitoruj wyniki: Korzystaj z narzędzi firmy i własnych arkuszy, aby śledzić postępy.
I co najważniejsze, a o czym czasem się nie mówi – warto także dbać o etykę działania, przestrzeganie standardów firmy i pozytywną reputację – często są one równie ważne jak liczby.
Wszystkim aspirującym liderom i liderkom życzymy powodzenia w sięganiu po marzenia!
Brak komentarzy, dodaj swój poniżej!