Tuż przed Dniem Sprzedaży Bezpośredniej 2025 zatrzymujemy się na chwilę, by przyjrzeć się temu, co naprawdę napawa nas dumą w branży.
Duma rozumiana jako poczucie satysfakcji z osiągnięć to w tym roku nasz temat przewodni. Z tej okazji w mediach społecznościowych PSSB organizowaliśmy konkurs #DumniBezpośredni, w którym prosiliśmy Was o opowiedzenie o swoich powodach do dumy.
Kampania pokazała jedno: sprzedaż bezpośrednia to coś więcej niż model biznesowy – to wiele powodów do bycia dumnym.
I choć nagrania od naszej społeczności pochodzą od osób w różnym wieku, współpracujących z różnymi firmami i mieszkających w całej Polsce, to widzimy, jak wiele Was łączy. Każda opowiedziana historia jest inna, ale powody do dumy się powtarzają.
Dlatego w obliczu nadchodzącego święta naszej branży postanowiliśmy je podsumować, upamiętnić dla osób dopiero zaczynających, by wspólnie uświetnić te wszystkie pozytywne aspekty marketingu sieciowego, o których na co dzień zapominamy, biorąc je za coś oczywistego.
Z czego dumni są Bezpośredni i Bezpośrednie – bohaterowie i bohaterki, które współpracują z firmami PSSB?
Duma z decyzji, która zmienia życie
Wiele osób marzy o zmianie – pracy, stylu życia. Nie każdy ma odwagę, aby to faktyczne zrobić. Ale każdy, kto z sukcesem działa dziś w sprzedaży bezpośredniej kiedyś taką decyzję podjął. Nie była ona łatwa. Wiązała się z niepewnością co do zasad nowego modelu działania i obawami o to, co powiedzą inni (rodzina, znajomi, przyjaciele).
Historie przedstawicieli naszych firm członkowskich, którzy w branży się odnaleźli, pokazują jasno – ta droga była tego warta i jest źródłem dumy i poczucia własnej wartości.
Jak o tym mówią? To podróż, której nagrodą jest przemiana. To opowieść o odnalezieniu lepszej, pewniejszej, piękniejszej wersji siebie i zbudowaniu siebie na nowo. „Droga, która pozwola być lepszym człowiekiem i liderem” – mówi w swojej rolce na FB „zwykły chłopak z wioski” Kamil Musialski (Kamil Musialski).
A Justyna (Justyna Kowalska @thekowalska) dodaje:: „To moja droga, dosłownie i w przenośni, która towarzyszy mi już od 3 lat. Ta jedna decyzja na TAK, której się bałam…(…) Ta droga przede mną, którą przemierzałam…Ona jeszcze nie wie, że właśnie pisze się dla niej jeden z piękniejszych rozdziałów życia”.
Dla Marty (Marta Jesionowska (@marta_jesionowska_)) to był moment, w którym odnalazła w sobie odwagę, której wcześniej jej brakowało: „Pewnie trudno w to uwierzyć, ale 8 lat temu byłam bardzo nieśmiała i nie wiedziałam co chcę robić w życiu….Wtedy 8 lat temu kupiłam thermomix, a po 2 tygodniach zdecydowałam się na wejście we współpracę z firmą Vorwerk…(…) Dzięki sprzedaży bezpośredniej nie tylko pokonałam swoją nieśmiałość, ale i odkryłam nowy sposób na biznes”.
Sylwia Wojsznarowicz (@gotowa.na.więcej): „Był czas, kiedy tylko zazdrościłam innym. Przyglądałam się kobietom, które działały, marzyły, spełniały się. A ja myślałam, że ja nie zasługuję….Ale przyszedł w moim życiu taki moment, że postanowiłam, że chcę więcej od życia, że jestem gotowa na więcej”.
Ta droga nie kończy się na głównej bohaterce. Bo Ci, którzy się odważyli i zaczęli osiągać więcej inspirują innych do zmiany. I to także jest powód do dumy! „Jestem dumna z tego, że kiedyś podjęłam decyzję by być inspiracją dla innych” – mówi w swojej rolce Magda Brzazgoń (@magda_brzazgon).
Duma z bycia częścią czegoś większego
Sprzedaż bezpośrednia to nie tylko sprzedaż. I nieważne czy patrzymy na to z perspektywy klienta (kupującego), czy osoby, która podejmuje się sprzedaży produktów. Szybko okazuje się, że działalność w takim modelu owocuje przemodelowaniem nie tylko samego procesu sprzedażowego, ale i całego życia, we wszystkich jego obszarach.
Kasia Maderska (@kasiamaderska_pielegnacja_i_ja): Nie wiedziałam, że znajdę coś o wiele większego. Sprzedaż bezpośrednia dała mi coś, czego się nie spodziewałam…Dała mi kobiecość, tę prawdziwą, świadomą i piękną, Nauczyłam się być odważna, zadbana, dumna z tego kim jestem… (…) Sprzedaż bezpośrednia nauczyła mnie, że kobiecość to siła, którą można się dzielić z innymi kobietami.
Kamil Jan Markowicz (@magiathermomix): „5 lat temu myślałem, że w tej pracy chodzi tylko o sprzedaż…A odkryłem, że chodzi o ludzi, wspólne chwile i relacje…które zostają na lata. Ta praca dała mi czas, na rozmowy, na rozwój, na życie, które sam wybieram”.
Ludzie to ten aspekt działalności w branży, który jako źródło radości i dumy przewija się w nagraniach najczęściej. MLM to nie jest bezosobowa działalność. Relacje to fundament tego biznesu. Kontakty z klientami to źródło satysfakcji, bo sprzedawca bezpośredni to doradca, który rozwiązuje problemy drugiej osoby. “Myślę, że to właśnie bardzo mocno wyróżnia też firmy sprzedaży bezpośredniej, że my przede wszystkim dla naszych klientów jesteśmy doradcami, a nie sprzedawcami” – wskazywała na to Magdalena Kisiel (@magdakisiel_), laureatka naszego konkursu #DumniBezpośredni, która udzieliła nam pełnego wywiadu w studio nagrań.
Kontakty z zespołem dają Bezpośrednim poczucie przynależności – coś czego dziś wszyscy potrzebujemy. „Sprzedaż bezpośrednia to dla mnie coś więcej niż tylko praca – to ludzie (…). W sprzedaży bezpośredniej nie jesteś sam. Jesteś częścią czegoś większą. Razem uczymy się, rośniemy, i osiągamy to, co jeszcze wczoraj wydawało się niemożliwe” – mówi Magdalena Konieczka (@magdalena.konieczka).
Dwa wymiary niezależności szansą na lepsze życie
Choć ideały są ważne, w pracy zawodowej nie chodzi tylko o ideały. Praca musi też dostarczać realnych korzyści finansowych, a Bezpośredni nie boją się o tym mówić.
Utarło się, że na rynku pracy, rozmów o finansach uczymy się od pokolenia Z. My możemy śmiało powiedzieć, że u nas to temat ważny i nie owiany tabu, bez względu na wiek. Bezpośredni są dumnymi przedsiębiorcami, którzy skutecznie zarządzają swoimi pieniędzmi robiąc to, co lubią.
Justyna Maliczowska (@just.kobold) – również laureatka konkursu #DumniBezpośredni opowiada o tym wprost w rozmowie z Agatą Sicińską na nagraniu w studio: „I momentem dumy jest też wypłata, którą dostaje na konto. Ja wiem, że w sumie w biznesie powinno się mówić o pieniądzach, więc to jest też taki przyjemny moment, kiedy mogę sobie pozwolić na rzeczy, które kiedyś z wielkim trudem mi przychodziły; a teraz dzięki tej pracy mam bardzo godziwy zastrzyk gotówki, więc to są fajne rzeczy”.
Magda Kisiel dodaje: „I tutaj muszę powiedzieć o niezależności finansowej, która dla nas kobiet jest bardzo ważna i uważam, że sprzedaż bezpośrednia pozwala na to, żeby w bardzo szybki sposób tą niezależność finansową zbudować”.
A wielu z Was, w tym Barbara Donner w swojej rolce na FB, podkreśla ten moment dumy, gdy możecie pokazać innym nowy sposób na zarabianie pieniędzy.
Luksus możemy mierzyć też inną miarą: wolnym i jakościowym czasem, który dzięki pracy zyskujemy. Ten aspekt podkreślali w wywiadzie nasi pozostali laureaci Piotr Idęć i Ania Idęć-Cyganik: „…takie luksusy, jak dziś na przykład, żeby wyjść na śniadanie z żoną w środku tygodnia, czy wyskoczyć na kawę w południe, czy na spacer do lasu przed południem, to są rzeczy, które prostu na równi traktowaliśmy z książką science-fiction. A dziś zupełnie inaczej wygląda nasze życie”.
Ważna jest także niezależność działania i praca na własnych warunkach, co podkreśla w swoim nagraniu Joanna Świątkowska (@beauty_skin_expert): „Pracuje wtedy kiedy chcę, tak jak chcę i z kim chcę. Niezależność jest dla mnie ogromną wartością (…) Kiedyś nie potrafiłam tego połączyć.”
Pięknie i bardzo w punkt wyraziła to Sandra Klahs (@mamazarabiaonline): „80% z nas to rodzice, którzy chcą więcej czasu z dziećmi, wolności i swobody, by móc podróżować, śmiać się i cieszyć życiem. (…) Bo każdy dzień jest tylko raz i jeśli dziś wieczorem położyć się spać z poczuciem że wykorzystał go w pełni, to wygrałaś, jeśli nie, to zmień to”.
***
Gdy prosiliśmy o nagrania konkursowe, nie spodziewaliśmy się takiego odzewu i tylu pozytywnych głosów.
Pokazujecie, że sprzedaż bezpośrednia to więcej niż praca zawodowa. To sposób na życie, który napawa dumą – dumą z tego, że przełamało się strach i znalazło w sobie odwagę na zmianę. Dumą z własnych osiągnieć, również mierzonych w wartości pieniężnej. Dumą z rozwoju osobistego, z nabywania nowych, transferowalnych kompetencji, szczególnie zarządzania zespołem, komunikacji i tych liderskich.
W końcu dumą z relacji, które się zbudowało działając w branży i sprzedając produkty, z których również można być dumnym.
Pod tym względem uważamy branżę sprzedaży bezpośredniej za naprawdę unikalną, bo dająca możliwość zaangażowania się w coś, co wyznacza nowy standard życia i nadaje temu życiu sens.
Duma, jaką pokazaliście, jest zaraźliwa. Dziękujemy, że ją z nami dzielicie – i że razem tworzymy społeczność, która odważnie idzie po więcej.
Nie mogliśmy zacytować każdego z Was, bo zgłoszeń było bardzo dużo. Wszystkie nagrania znajdziecie na facebooku i instagramie pod hashtagiem #DumniBezpośredni, a pełne rozmowy z laureatami konkursu publikujemy także na stronie dziensprzedazybezposredniej.pl już 17.10 w Dniu Sprzedaży Bezpośredniej 2025.
Brak komentarzy, dodaj swój poniżej!