Czy każdy może odnieść sukces w sprzedaży bezpośredniej? Każdy! Najlepsze w tej branży jest to, że nie ma tu ograniczeń (wiekowych, zawodowych), a wartość osiągnięć zależy najbardziej od wkładu pracy, jaki wnosisz.
Przyznać jednak trzeba, że jednym sukces ten przychodzi łatwiej niż innym.
Co takiego mają lub robią najlepsi doradcy sprzedaży bezpośredniej, że szybciej zdobywają szczyty?
Są pewne aspekty, które zwiększają szanse powodzenia – dowiedz się jakie.
1. Wytrwałość i odporność
Sprzedaż bezpośrednia to wdzięczna praca, która może dać nieograniczone korzyści, ale wymaga cierpliwości i wytrwałości. Sprzedawca musi być gotowy do wielokrotnych prób i nie zrażać się odmowami. Wytrwałość, odporność psychiczna to cechy, które należy w sobie pielęgnować.
To one sprawiają, że łatwiej będziesz znosić niepowodzenia, a te zdarzają się zawsze i każdemu. Różni się tylko to, jak na nie reagujemy.
Jedni będą rozmyślać nad każdą taką sytuacją, inni szybko wyciągną wnioski i przejdą do kolejnej próby. W ten sposób uczymy się i zdobywamy doświadczenie.
W dziedzinie psychologii koncepcja ta jest wyjątkowo obecna i szeroko badana. Z angielskiego Resilience wyjaśnia zjawisko dobrego funkcjonowania jednostki mimo niekorzystnych warunków życiowych, czy przeciwności losu.
Odporność wykształcamy przede wszystkim w wieku dziecięcym, ale nawet starsze osoby mogą nad nią pracować. Pomocne jest wówczas wsparcie najbliższych i otaczanie się osobami, z którymi czujemy się bezpiecznie.
Warto w sobie pielęgnować tę cechę. Przydaje się w wielu sytuacjach życiowych.
2. Otwarty umysł i umiejętność słuchania
Badania pokazują, że świetna znajomość oferty i umiejętność dopasowania jej do potrzeb klienta sprawia, że klienci chętnie kupują od konsultantów.
Kluczowym elementem sprzedaży bezpośredniej staje się zatem zrozumienie oczekiwań klienta. Co przyda mu/jej się najbardziej? Jak mogę ułatwić jej codzienność? Jak wnieść wartość w życie moim produktem?
Doradcy sprzedaży / Bezpośredni i Bezpośrednie powinni być dobrymi słuchaczami. Muszą chcieć wejść w świat swojego klienta z otwartym umysłem. Postarać się go poznać i zrozumieć. Wtedy mogą naprawdę doradzić, a samo zamknięcie sprzedaży staje się formalnością.
Otwarty umysł sprawia także, że uważniej obserwujemy świat wokół nas i szybciej uczymy się. A to bardzo pomocne cechy w sprzedaży bezpośredniej.
3. Umiejętność budowania relacji
Z powyższym wiąże się też ten punkt – umiejętność budowania relacji. Tym, dla których jest to łatwe, naturalne, szybciej nawiązują kontakt z drugim człowiekiem, a to zwykle przekłada się na większą liczbę lojalnych i zaangażowanych klientów i lepsze rezultaty długoterminowo.
Jednak nie jest to domena zarezerwowana tylko i wyłącznie dla ekstrawertyków. Wbrew powszechnemu mniemaniu, introwertycy są w tym równie skuteczni (a może nawet bardziej?).
Wrażliwi na otoczenie i na swoje własne emocje, introwertycy są zwykle uważniejsi i zauważają rzeczy niezwyczajne, potrafiąc nawiązać kontakt z drugą osoba na znacznie głębszym poziomie.
Także jeśli czujesz, że nie jesteś do końca osobą społeczną, to nie powód do zmartwień.
Buduj relacje z ludźmi takimi jak Ty, a zobaczysz efekty swojej pracy.
4. Planowanie i dobra organizacja pracy
Prowadzenie własnego biznesu w sprzedaży bezpośredniej to właśnie to – własny biznes. A własny biznes wymaga dyscypliny i organizacji pracy. Nie masz nad sobą szefa przed którym odpowiadasz. Sam/a decydujesz, ile chcesz zarabiać, kiedy chcesz pracować i czy bardziej podoba Ci działanie online, bezpośrednie spotkania z klientami, czy mix tych aktywności.
Aby jednak robić to efektywnie, potrzebujesz wyznaczania celów oraz planu ich osiągnięcia. W praktyce także odpowiadasz przed członkami swojego zespołu.
Samodyscyplina jest więc istotna. Bez tego, nawet tzw. “urodzeni sprzedawcy” napotkają w końcu bariery w postaci mniejszego przyrostu sprzedaży.
5. Chęć rozwoju osobistego
Ten ostatni punkt oczywiście nie jest najmniej ważny. Dobry doradca sprzedaży bezpośredniej nie przestaje się uczyć. Każdy nowy dzień jest dla niej / dla niego okazją do rozwoju nowych umiejętności i zdobywania wiedzy.
Powinien śledzić na bieżąco trendy, zwłaszcza w obszarze produktów czy usług, które oferuje. Doskonała znajomość swojej oferty produktowej to podstawa. Improwizacja działa tylko krótkoterminowo.
Ponadto, Ci, którym udaje się wchodzić na szczyty i zajmować zaszczytne miejsce liderów, rozwijają się także w obszarach takich jak: komunikacja, techniki sprzedaży, psychologia, czy marketing.
Uczestnictwo w szkoleniach, czytanie książek, czy spotkania z mentorem – to tylko niektóre praktyki, które stosują najlepsi.
***
Podsumowanie:
Wyniki w sprzedaży bezpośredniej zależą przede wszystkim od Twojej pracowitości. Ale pozostałe czynniki to jak przyprawy, które dodają smaku w przygotowanej przez Ciebie potrawie. Warto je dodawać do swojego przepisu na sukces.
Trzymamy za Was kciuki!
Brak komentarzy, dodaj swój poniżej!