Skip to content

Top trendy 2024 roku – dobre perspektywy dla branży

AUTOR

janusz-Potoczny
Janusz Potoczny
Janusz Potoczny – mąż, ojciec i właściciel terriera yorkshire terriera. Ukończył Politechnikę Poznańską na kierunku Informatyka, studia podyplomowe na kierunku Controlling w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, jak również Franklin University (Columbus, Ohio, USA) z bazującym na pracy zespołowej tytułem Master of Business Administration. Z branżą sprzedaży bezpośredniej związał się od początku swojej kariery zawodowej. Zdobywał doświadczenie w Marketingu, IT, a w ostatnim czasie, skoncentrował się na Obsłudze Klienta i Przedstawiciela Handlowego. Był kierownikiem wielu projektów rozwojowych sprzedaży bezpośredniej. Jest wieloletnim członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) oraz zasiadał w Zarządzie PSSB. Wspiera ideę zrównoważonego rozwoju i dążenia do poprawy zdrowia i jakości życia ludzi.

Rok 2023 nas nie rozpieszczał. Ogromna inflacja i podwyżki cen w niemal każdej branży na pewno odczuliście na własnej skórze. Do tego przedłużająca się wojna w Ukrainie, a także kryzys, który rozpętał się na Bliskim Wschodzie pod koniec roku, sprawiły, że chyba wszystkich ogarnęło dojmujące poczucie niepewności.

Prowadzenie własnego biznesu w takich warunkach nie jest łatwe i wymaga dużej odporności psychicznej.

Po takim roku jednak, wszyscy pokładamy nadzieję na lepszy 2024. W gospodarce widać już tego pierwsze oznaki, a ekonomiści prognozują, że będzie tylko lepiej.

Dobra nowina jest taka, że galopująca inflacja zwalnia do przynajmniej 1-cyfrowej, a płaca minimalna już od stycznia wzrosła do 4242 zł brutto. To przełoży się na pobudzenie konsumpcji wewnętrznej i większe wydatki gospodarstw domowych.

Dlatego wchodzimy w nowy rok pełni optymizmu, a patrząc na trendy konsumenckie i marketingowe, uważamy, że choćby z kilku jeszcze powodów, nadchodzi dobry czas dla branży sprzedaży bezpośredniej i network marketingu.

Czytaj dalej i dowiedz się jak wykorzystać trendy na 2024 r. w swojej działalności >>>

STYL ŻYCIA

Relacje międzyludzkie ważniejsze niż kiedykolwiek

Sztuczna inteligencja to wyrażenie roku 2023, wybrane zarówno przez kapitułę językoznawców pod patronatem Rady Języka Polskiego, jak i internautów.

Nie da się ukryć, że rok 2023 mijał właśnie pod znakiem sztucznej inteligencji, która nie tak znowu powoli zaczyna wkraczać we wszystkie obszary naszego życia.

Debiut Chat GPT otworzył bardzo szybko drogę do masowego wręcz wykorzystywania wirtualnych asystentów w różnych obszarach biznesowych, od marketingu po obsługę i kontakty z klientami.

Z jednej strony technologia ułatwia nam życie. Z drugiej, w świecie coraz bardziej zdominowanym przez algorytmy, kontakty międzyludzkie nabierają jeszcze większej wagi.

Ludzie zmęczeni są rozmawianiem z chat botami, zwłaszcza w sytuacjach problematycznych, takich jak składanie reklamacji czy w sytuacjach większej wagi, gdy trzeba szybko wyjaśnić złożony problem. Wielu z nas już teraz odczuwa tęsknotę za bezpośrednią rozmową z drugim człowiekiem i porozumieniem na głębszym poziomie emocjonalnym.

W takiej rzeczywistości, model sprzedaży i zakupów bezpośrednich zyskuje na jeszcze większym znaczeniu.

Podczas gdy konsumenci zaczynają wkraczać w punkt zwrotny w swoim związku z technologią, wykorzystaj to pielęgnując osobiste relacje z klientami i podkreślając wartość jaka płynie z bezpośredniego modelu zakupowego.

Odpowiedzialna konsumpcja

Odpowiedzialna i zrównoważona konsumpcja to już nie tylko domena pokolenia Z czy nielicznej grupy ekologicznie nastawionych klientów. To główny nurt dominujący w świecie, który trudno lekceważyć w sytuacji dynamicznie zmieniających się warunków klimatycznych.

Wszyscy zaczynamy rozumieć, że nasze działania mają wpływ na otoczenie i że odpowiedzialność jest zbiorowa, a marki powinny poświęcać szczególną uwagę sprawom społecznym i możliwościom realnej poprawy życia. 

Badania przeprowadzane przez agencje badawcze na całym świecie pokazują, że ponad 70% konsumentów jest skłonnych zmienić swoje zwyczaje, aby żyć w bardziej zrównoważony sposób.

Na szczęście w branży sprzedaży bezpośredniej, wśród członków stowarzyszonych z PSSB, od lat rozwijane są innowacje produktowe, które uwzględniają zieloną rewolucję i zmieniające się potrzeby klientów.

Warto podkreślić także, że zakupy bezpośrednie to ekonomiczny model, którzy dobrze wpisuje się w trend zrównoważonej konsumpcji. Zakupy od doradców bezpośrednich są często bardziej przemyślane, nie impulsywne.

Dlatego Ty również weź pod uwagę aspekty ekologiczne produktów, które oferujesz i dostosuj się do oczekiwań swoich klientów, pokazując, że jesteś skłonna/y pomóc im w zmianie stylu życia na lepszy.

MARKETING

Hiperpersonalizacja

Dzisiejszy konsument to człowiek coraz cześciej przyzwyczajony do świata spersonalizowanych usług i produktów. Trend personalizacji widać na każdym kroku i niemal w każdej branży. Nikogo nie dziwi już, że widzi dostosowane do siebie treści w kanałach społecznościowych, odpowiednio celowane reklamy, czy rozwiązania szyte na miarę.

Era rozwiązań i produktów uniwersalnych, dobrych dla wszystkich, odchodzi w zapomnienie.

Firmy inwestują ogromne środki we wdrażanie automatyzacji marketingowych, by wykorzystywać szczegółową wiedzę i analizować intencje zakupowe klientów oraz ich upodobania i potrzeby i dostosowywać do nich swoją ofertę produktową oraz cenową.

Na szczęście w branży sprzedaży bezpośredniej zawsze liczyło się indywidualne podejście do klienta, a doradca sprzedaży był w stanie samodzielnie dostosowywać ofertę by odpowiadała preferencjom, gustom i potrzebom kupujących. 

Wykorzystuj to w swoich działaniach, a klienci na pewno docenią, że traktujesz ich jak liudzi, a nie tylko dane w systemie.

Przeciążenie treściami marketingowymi

Online to ważny aspekt działalności wielu sprzedawców bezpośrednich. Podczas, gdy branża zmienia się podążając za nowoczesnymi formami promowania i sprzedaży produktów, warto wziąć pod uwagę, że klienci mogą odczuwać zmęczenie światem online i wszechobecnym szumem komunikacyjnym, zwłaszcza w mediach społecznościowych.

Oczekiwania co do kanałów komunikacji i źródeł pozyskiwania informacji zmieniają się, uwzględniając powyższe trendy, takie jak wzrost znaczenia osobistego kontaktu z drugim człowiekiem, oraz personalizacja.

Influencer marketing czy user-generated content, czyli treści publikowane bezpośrednio przez użytkowników produktów na swoich prywatnych kontach bedą najskuteczniejszym sposobem promowania produktów i zwiększania sprzedaży. 

Wykorzystuj swoje relacje bezpośrednie i przekładaj to na autentyczne formaty oraz treści marketingowe. To, co robisz, to świetny materiał, który można przełożyć na angażujący content video, spotkania na żywo (live’y) czy podcasty.

***

Podsumowanie:

Branża sprzedaży bezpośredniej przetrwała już nie jeden kryzys gospodarczy. Dlatego możemy założyć, że ten model biznesowy cechuje wyjątkowo duża elastyczność i zdolność do adaptacji do zmieniających się warunków.

Ważne jest, aby doradcy sprzedaży bezpośredniej mieli wiedzę o aktualnych i nadchodzących trendach i umieli ją wykorzystywać w swoich działaniach.

Zjawiska i zmiany, które obecnie obserwujemy w wielu aspektach życia mogą być skutecznie adresowane w modelu sprzedaży bezpośredniej. Personalizacja, bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem to najważniejsze trendy, które zyskają na znaczeniu w 2024 r.

Mamy to szczęście, że te wartości zawsze dominowały w naszej branży, więc jesteśmy w bardzo dobrym położeniu. To będzie dobry rok dla branży!

Udostępnij:

Brak komentarzy, dodaj swój poniżej!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Aktualności

Śledź nasze najnowsze wpisy
Copyrights © 2022 Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej